درمان بیماری های دستگاه تناسلی زنان توسط دکتر راحله سلطانی

دستگاه تناسلی زنان را می توان عضو اصلی دانست که در باروری آن ها تاثیر دارد. در اکثر اوقات دستگاه تناسلی زنان در معرض بیماری هایی نظیر عفونت، سندرم تخمدان، التهاب، سرطان، زخم، فیبروم و ... قرار دارد. برای درمان بیماری های دستگاه تناسلی باید به پزشک با تجربه مراجعه نمود. دکتر راحله سلطانی بهترین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی می باشد. تجربه و تخصص بالای دکتر راحله سلطانی به شما کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بیماری هایی را که دارید، درمان کنید.

درمان بیماری های زنان توسط دکتر راحله سلطانی

انواع بیماری های دستگاه تناسلی بانوان:

بیماری های دستگاه تناسلی می توانند به دلایل مختلفی به وجود بیایند. درمان به موقع و درست بیماری های دستگاه تناسلی بسیار مهم می باشد. برخی از بیماری های دستگاه تناسلی بانوان عبارتند از:

•    فیبروم: فیبروم رحم یک تومور خوش خیم دیواره عضلانی رحم است. فیبروم رحم را می توان یکی از شایع ترین بیماری های دستگاه تناسلی بانوان دانست. فیبروم ها اغلب بدون علامت هستند اما می توانند باعث درد شوند، گاهی اوقات به میزان قابل توجهی، اغلب وابسته به چرخه و همچنین خونریزی واژینال و خونریزی قاعدگی که طول مدت و شدت آن افزایش می یابد. علائم در 50 درصد بیماران رخ می دهد.  فیبروم های بسیار بزرگ می توانند به دلیل جابجایی یا فشرده شدن اندام ها و عروق لگن ناشی از آن ها علائم دیگری مانند افزایش تکرر ادرار تا بی اختیاری ادرار ایجاد کنند.

•    برفک واژن: عفونت برفک واژن می تواند باعث خارش، سوزش و ترشحات سفید رنگ شود. علت آن مخمر است که به سرعت در واژن تکثیر می شود. تغییرات هورمونی، سیستم ایمنی ضعیف و برخی دارو ها می توانند در این امر نقش داشته باشند. علائم معمولاً پس از درمان کوتاه مدت با دارو های ضد قارچ به شکل شیاف یا کرم ناپدید می شوند.

عفونت قارچی واژن می تواند باعث خارش، سوزش و ترشح شود. ناحیه اطراف ورودی واژن و لابیاها نیز ممکن است ملتهب شوند. گاهی اوقات عفونت اصلاً هیچ علامتی ایجاد نمی کند. در مورد برفک واژن، قارچ های مخمری در واژن تکثیر شده و باعث التهاب می شود. علاوه بر عفونت های باکتریایی (واژینوز باکتریایی)، عفونت های ناشی از قارچ های مخمری از شایع ترین علل التهاب واژن و اندام های تناسلی خارجی هستند.

•    سندرم PCO: سندرم تخمدان پلی کیستیک که به اختصار سندرم PCO نیز نامیده می شود، شایع ترین اختلال هورمونی در زنان در سنین باروری است که 5 تا 10 درصد را شامل می شود. اختلال در بلوغ سلول های تخمک اغلب باردار شدن را دشوار تر می کند زیرا تخمک گذاری به طور منظم انجام نمی شود.

•    کیست: کیست های تخمدان کیسه هایی هستند که معمولاً پر از مایع در تخمدان یا سطح آن هستند. کیست تخمدان شایع است. در بیشتر مواقع، درد کمی دارد یا اصلاً احساس درد نمی کنید و کیست ها بی ضرر هستند. اکثر کیست ها بدون درمان در عرض چند ماه از بین می روند. اما گاهی اوقات کیست تخمدان می تواند پیچ خورده یا باز شود و علائم جدی را ایجاد کند. بهتر است برای حفظ سلامتی خود، به صورت منظم معاینه لگن را انجام دهید.

اکثر کیست های تخمدان هیچ علامتی ایجاد نمی کنند و خود به خود از بین می روند. اما یک کیست تخمدان بزرگ می تواند باعث درد لگنی که ممکن است بیاید و برود. ممکن است درد مبهم یا درد شدیدی در ناحیه زیر شکم خود به سمت یک طرف احساس کنید.

•    آمنوره: فرد تا چند ماه قاعدگی ندارد.

•    سرطان دهانه رحم

•    دیسمنوره

•    آندومتریوز

•    خونریزی شدید قاعدگی

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره رایگان : 09124431423
footer footer
دکتر راحله سلطانی

دکتر راحله آقایی سلطانی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی ساکن تهران است. او در تاریخ 26 شهریور ماه 1353 به دنیا آمد. دکتر سلطانی در سال 1379در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل و سپس در سال 1383 از دانشگاه تهران در رشته جراحی زنان و زایمان فارغ التحصیل شد.

ارتباط با ما