تشخیص و درمان بیماریهای زنان توسط دکتر راحله سلطانی

بیماری های دستگاه تناسلی بانوان باید به سرعت درمان شود زیرا این دستگاه نقش اصلی در باروری بانوان دارد. هر گونه سهل انگاری در درمان پیامد های بدی را به دنبال خواهد داشت. برای درمان بیماری های زنان باید از پزشک باتجربه کمک بگیرید. دکتر راحله سلطانی بهترین جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی است.

درمان بیماری های زنان توسط دکتر راحله سلطانی

در ادامه به بررسی بیماری هایی می پردازیم که اکثر بانوان از آن رنج می برند.

اختلالات قاعدگی:

اختلال قاعدگی زمانی است که خونریزی قاعدگی بیش از یک بار در ماه اتفاق می افتد. اگر دوره های قاعدگی نامنظم، مکرر یا بیش از حد طولانی باشد، علت آن معمولاً در کنترل هورمونی چرخه زنان است. هورمون های مسئول این امر در تخمدان ها تولید می شوند، اما سایر اندام ها نیز در کنترل قاعدگی نقش دارند. هورمون های جنسی زنانه تضمین می کنند که پوشش داخلی رحم به طور منظم ریخته و تجدید می شود. اگر این اتفاق در فواصل نامنظم رخ دهد، معمولاً خونریزی شدیدتر از حد معمول است.

اختلالات قاعدگی عمدتا با درد و گرفتگی شدید همراه است. این علائم زمانی رخ می دهد که رحم منقبض می شود، مانند هنگام درد زایمان. علاوه بر این، این انقباض به این معنی است که رحم خون کمتری دارد.

بیماری ها در بارداری:

تغییرات فیزیکی در دوران بارداری طبیعی و برای رشد جنین ضروری است. علائم خفیف به عنوان عوارض جانبی شایع هستند و معمولا جدی نیستند. با این حال، در برخی موارد، تصاویر بالینی در طول بارداری ایجاد می شود. این بیماری ها باید به موقع درمان شوند، در غیر این صورت می توانند سلامت مادر و کودک را با خطر جدی مواجه کنند.

یائسگی:

یائسگی در زنان دوره تغییرات هورمونی در پایان مرحله باروری زندگی است. پزشکان این دوره را به دوره قبل از یائسگی تقسیم می کنند، دوره درست قبل از پایان قاعدگی که به طور متوسط در سن 47 سالگی شروع می شود. به دنبال آن یائسگی، زمان آخرین قاعدگی و به دنبال آن حداقل 12 ماه بدون خونریزی است. سپس یائسگی را به دنبال دارد.

در سال‌های قبل از یائسگی، که به عنوان پیش یائسگی توصیف می‌شود، تولید هورمون در تخمدان‌ها تغییر می‌کند که می‌تواند به چرخه‌های قاعدگی متفاوت در افراد مختلف منجر شود.

شروع و طول مدت یائسگی در زنان متفاوت است اما حدود نیمی از زنان آخرین دوره قاعدگی خود را در سن 52 سالگی تجربه می کنند. بسیاری از زنان این مرحله را بدون علائم در عرض چند ماه پشت سر می‌گذارند، برای برخی دیگر چندین سال با علائم خفیف ادامه می‌یابند و برای برخی از زنان گاهی اوقات ممکن است با اختلال قابل توجهی در کیفیت زندگی همراه باشد.

یائسگی یک مرحله طبیعی در زندگی هر زنی است که احتمال بارداری به روش طبیعی به پایان می رسد. با نوسانات هورمونی و در نهایت افت برخی هورمون ها همراه است. همچنین برای متخصص زنان و زایمان نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا هر زن علائم یائسگی دارد یا تا چه اندازه. یک سوم از زنان اصلاً شکایتی ندارند، یک سوم دیگر فقط شکایات خفیفی دارند که آزاردهنده نیستند و تنها یک سوم آخر زنان چنین علائمی را بروز می دهند که درمان دارویی را ارزشمند می کند.

یائسگی

ترشحات غیر طبیعی:

مطمئناً هر خانمی ترشح دارد، اما گاهی اوقات ترشحات شدید یا بیشتر از حد معمول به نظر می رسد، اما نگران نباشید. در بیشتر موارد این کاملا طبیعی است. مقادیر مختلف ترشحات به سطح هورمون در بدن شما بستگی دارد. این بدان معنی است که مقدار و قوام ترشحات شما در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند زیرا سطوح استروژن، پروژسترون و FSH (هورمون محرک فولیکول) در نوسان است تا به تخمدان های شما سیگنال دهد تا تخمک آماده کنند. تخمک گذاری اغلب ترشحات بیشتری را به همراه دارد.

همچنین مواردی مانند شیردهی و برانگیختگی جنسی می توانند باعث واکنش های هورمونی شوند که میزان ترشح را نیز افزایش می دهند.

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره رایگان : 09124431423
footer footer
دکتر راحله سلطانی

دکتر راحله آقایی سلطانی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی ساکن تهران است. او در تاریخ 26 شهریور ماه 1353 به دنیا آمد. دکتر سلطانی در سال 1379در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل و سپس در سال 1383 از دانشگاه تهران در رشته جراحی زنان و زایمان فارغ التحصیل شد.

ارتباط با ما